Feature

Independent TV killed

The week's news at a glance.

Moscow

The Russian government this week closed the only remaining private national television station, TVS, and replaced it with a new, state-controlled sports channel. TVS was the last nationwide source of news and commentary critical of President Vladimir Putin. Most of its journalists came from TV6, which was shut down last year. Before that, they worked for NTV, shut down in 2001. “I have a persistent feeling,” TVS editor Yevgeny Kiselyov told The Moscow Times, “that these events are guided by somebody’s evil will.” With elections approaching for parliament in December and for president in March, the Kremlin now has a monopoly on broadcast television.

Recommended

10 things you need to know today: December 4, 2021
putin
Daily briefing

10 things you need to know today: December 4, 2021

A Catch-22 in Taiwan and Ukraine
Earth.
Picture of Noah MillmanNoah Millman

A Catch-22 in Taiwan and Ukraine

Germany imposes new restrictions on unvaccinated
Angela Merkel.
'a very, very difficult situation'

Germany imposes new restrictions on unvaccinated

Olympic committee: 2nd call with Peng Shuai 'reconfirmed' she 'appeared to be safe'
Shuai Peng
'difficult situation'

Olympic committee: 2nd call with Peng Shuai 'reconfirmed' she 'appeared to be safe'

Most Popular

Late night hosts joke about Trump's secret COVID test
Donald Trump shares COVID with Joe Biden
Last Night on Late Night

Late night hosts joke about Trump's secret COVID test

Meghan Markle handed win in court battle with U.K. tabloid
Meghan Markle
meghan vs. tabloids

Meghan Markle handed win in court battle with U.K. tabloid

Michigan prosecutor may charge Oxford shooter's parents, too
Oxford High School in Michigan
In loco parentis

Michigan prosecutor may charge Oxford shooter's parents, too