Feature

Anatomy of an error

The week's news at a glance.

New York

New York Post owner Rupert Murdoch was the source of the newspaper’s embarrassing front-page “exclusive” that John Kerry had picked Dick Gephardt as his running mate, The New York Times reported this week. The Post proclaimed Gephardt as “Kerry’s Choice” the very morning that Kerry announced he had picked Sen. John Edwards. An anonymous Post employee said that Murdoch, a media tycoon with strong ties to the Republican Party, had passed his tip to an editor, who tore up the original front page and rewrote it. The employee said editors threatened to fire anyone who revealed Murdoch’s role in the gaffe. A Post spokesman denied Murdoch was the source of the story.

Recommended

Would the U.S. really defend Taiwan from a Chinese invasion?
President Biden and Xi Jinping.
Briefing

Would the U.S. really defend Taiwan from a Chinese invasion?

Russia seeing 'localized successes' in Ukraine, growing criticism at home
New graves in Severodonetsk
Some men just want to watch the world burn

Russia seeing 'localized successes' in Ukraine, growing criticism at home

20 nations sending Ukraine newer, more high-tech weapons, Pentagon says
Lloyd Austin
The big guns

20 nations sending Ukraine newer, more high-tech weapons, Pentagon says

Russian diplomat resigns over war in Ukraine
United Nations flag.
quittin' time

Russian diplomat resigns over war in Ukraine

Most Popular

John Oliver has some complaints about Subway, the sandwich chain
John Oliver
Johnsplaining

John Oliver has some complaints about Subway, the sandwich chain

7 toons about replacement theory conspiracists
Editorial Cartoon.
Feature

7 toons about replacement theory conspiracists

Analyst: Russian forces are 'bludgeoning their way through' Severodonetsk
A destroyed bridge in Severodonetsk.
war in ukraine

Analyst: Russian forces are 'bludgeoning their way through' Severodonetsk